Mikähän suomalainen dekkari? Juonessa ollaan lapissa jossa iso seurue ja tarjoillaan hyviä ruokia. Lopussa paljastuu että on syöty joutsenta, eräälle syöjistä…

Kysytty

Mikähän suomalainen dekkari? Juonessa ollaan lapissa jossa iso seurue ja tarjoillaan hyviä ruokia. Lopussa paljastuu että on syöty joutsenta, eräälle syöjistä tämä taisi olla kohtalokas tieto..

Vastaus

Vastattu

Kyseessä voisi olla Outi Pakkasen Rakkaudesta kuolemaan (1994). Romaanissa hiihtolomalaiset kohtaavat pohjoisen lomakeskuksessa tappavan yllätyksen, jossa linnuilla on merkittävä rooli.

0 ääntä

Kommentit

Minäkin olen muistellut ja etsiskellyt saman juonista kirjaa! Tsekkasin juuri tilanteen tuon Pakkasen kirjan osalta, se ei ollut se, mitä minä olen ajatellut. Minun mielessäni on kirja, missä naispäähenkilö aloittaa jo aamusta mustan "noitakeiton" valmistamisen illalla tuleville vierailleen. Aterialla tarjoillaan sitten jostain syystä myös joutsenta, joka on jostain sillä hetkellä tuntemattomasta syystä eräälle vieraista aivan hirvittävä tieto. Sitten seuraakin murha... Mikähän se kirja mahtaa olla?