Mikähän on kirjan nimi: II maailmansodassa orvoksi jäänyt pieni juutalaispoika kätkeytyy suohon. Italialainen sotilas löytää hänet ja vie manttelinsa alla…

Kysytty

Mikähän on kirjan nimi: II maailmansodassa orvoksi jäänyt pieni juutalaispoika kätkeytyy suohon. Italialainen sotilas löytää hänet ja vie manttelinsa alla kotisaarelleen (Korfu?), jossa hän piilottelee poikaa sodan loppumiseen saakka ja kasvattaa hänet aikuiseksi. Tarina on tosi, poika asui Kanadasss, ehkä. Jotain savipoikaa on nimessä, mutta en onnistu hauillani.

Vastaus

Vastattu

"Suopojasta" kertova kirja on Anne Michaelsin Kivenkantajat.

Kivenkantajat | Kirjasampo