Mikähän mahtaisi olla nimeltään ehkä isojen tyttöjen kirjastossa ilmestynyt kirja joka kertoo kaksosista Anna-Mari ja Marianna, sininen ja punainen tyttö.äiti…

Kysytty

Mikähän mahtaisi olla nimeltään ehkä isojen tyttöjen kirjastossa ilmestynyt kirja joka kertoo kaksosista Anna-Mari ja Marianna, sininen ja punainen tyttö.äiti kuoli ja joutuivat ankaran tädin hoiviin.kiitos etukäteen.

Vastaus

Vastattu

Sarjassa "Isojen tyttöjen kirjasto" on ilmestynyt Maja Jäderin-Hagforsin kirja "Kaksoset", jonka on ruotsinkielisestä alkuteoksesta "Annemarie och Marianne" suomentanut Helmi Krohn (2. painos, Otava, 1961). Suomennos on ilmestynyt ensimmäisen kerran jo vuonna 1931 sarjassa "Nuorten kirjoja, Uusi sarja", osana 20.

Suomennoksessa tyttöjen nimet ovat Annamaija ja Marianna. Marianna on punainen tyttö, sillä hänellä oli aina jotakin punertavaa puvussaan, ja Annamaija on sininen tyttö, jolla oli aina jotakin sinistä.