Mikähän lastenohjelma on kyseessä? Muistaakseni sisälsi jotain luonnossa roikkuvia jalokiviä, joista kuului rauhoittava ääni. Videon idea taisi olla että…

Kysytty

Mikähän lastenohjelma on kyseessä? Muistaakseni sisälsi jotain luonnossa roikkuvia jalokiviä, joista kuului rauhoittava ääni. Videon idea taisi olla että jotkin eläimet tai oliot kerääntyivät aukiolle, jolla nämä jalokivet helisivät. Animaatio oli ainakin silloin ns. aidontuntuinen, eli en tiedä oliko osittain kameralla kuvattu. Olen katsonut tätä n. vuonna 2009.

Vastaus

Vastattu

Hei,

olisikohan kyseessä voinut olla esimerkiksi Kylli-tädin vieraana, joka näkyisi ainakin Ylen elävässä arkistossa julkaistun vuoden 2008 lopulla...? Juonesta kerrotaan seuraavaa:

"Pikkuinen kisu-misu oli eksynyt metsään. Kuutamo loi suuret, pelottavat varjot kissan ylle.

Yllättäin pikku kissan eteen ilmestyi kissahaltiatar. Kissahaltiattaren ympärillä kimaltelivat pienet jalokivet.

Kirkkaan kuutamon alla metsän pikku eläimet viettivät joulujuhlaa. Paikalla oli jänöjussi, pieni karhunpentu, pitkäkuono kettu ja orava. Myös kissahaltiatar ja kisu-misu osallistuivat juhlaan.

Juhlien jälkeen kissahaltiatar saattoi kisu-misun kotiin."

Aiheesta löydät tietoa ja videokatkelman täältä:

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2008/12/08/kylli-tadin-vieraana