Mikähän kirja tai kirjasarja mahtaa olla kyseessä? Muistan lapsena/nuorena lukeneeni, eli varmaan joskus 1997-2001 suunnilleen. Muistan vihreän värin ja joku…

Kysytty

Mikähän kirja tai kirjasarja mahtaa olla kyseessä? Muistan lapsena/nuorena lukeneeni, eli varmaan joskus 1997-2001 suunnilleen. Muistan vihreän värin ja joku tai jotkut henkilöt olivat haamuja (yksi poika ainakin), muistaakseni myös yksi koira oli haamu. Heitä ei voinut nähdä, mutta jotenkin auttoivat ehkä mysteerien selvittämisessä?
Tämä on jo vuosia vaivannut, kun en millään muista enempää. Toivottavasti jollain muulla olisi jäänyt sama kirja(sarja) mieleen, mutta paremmin! :)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaivattu kirjasarja lienee Dian Curtis Reganin Aavekaksoset, jonka kahdeksan kirjaa ilmestyivät suomeksi vuosina 1996-97. Sarjassa yksitoistavuotiaina aaveiksi muuttuneet Robert ja Rebekka seikkailevat kummituskoira Takun kanssa.