Mikähän elokuva? Ehkä englantilainen tuotanto, 80-luvulta, mutta kuvasi aiempaa aikaa. Ihmissuhdekysymykset, avioliitto. Muistan pari kohtausta: vaimo oli…

Kysytty

Mikähän elokuva? Ehkä englantilainen tuotanto, 80-luvulta, mutta kuvasi aiempaa aikaa. Ihmissuhdekysymykset, avioliitto. Muistan pari kohtausta: vaimo oli avioitunut varakkaan miehen kanssa, asuivat kartanotyyppisessä paikassa, ei kaupungissa. Avioliitto oli vaikea, vaimo ehkä vastentahtoisesti siinä. Naapurin mieshenkilö ymmärsi tilanteen. Tapasivat puistossa tai metsässä, jossa oli pidettiin siipikarjaa/kanoja. Muistan verkoaidan, jonka sisällä kanat ym.
olivat, metsäisessä ympäristössä. Vaimon ja tämän miehen välille syntyi tunnesuhde, ehkä rakastuivatkin, koki turvallisuutta tämän kanssa. Aviomiehen kunto huononi, muistan kohtauksen, jossa vaimo joutui työntämään pyörätuolissa pimeässä, rankkasateessa aviomiestään ja pyörätuoli juuttui saviseen kuraan, ja mies huusi vihaisena vaimolleen, kun pyörätuoli juuttui saveen. Olisi kiva katsoa uudelleen, jos tieto löytyisi. Kiitos jo etukäteen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Elokuva voisi ehkä olla D.H. Lawrencen kirjoittaman Lady Chatterleyn rakastaja -kirjan filmatisointi vuodelta 1981. Ilmestyessään kohua herättäneestä kirjasta on tehty useita filmatisointeja eri maissa. Tarinassa invalidisoituneen sir Clifford Chatterleyn kanssa naimisissa oleva Lady Constance rakastuu riistanvartija Oliveriin.