Mika Waltarin teksti.

Kysytty

Mika Waltarin teksti: "Aamu oli nuori ja taivas kirkas ja elämä oli tuhkaa käsissäni. Vain ruumiini kivut antoivat merkityksen olemassaololleni." Muistaakseni Sinuhe.

Vastaus

Vastattu

Mika Waltarin Sinuhe egyptiläisen neljännen kirjan kuudennen luvun alkupuolelta löytyy teksti, josta liene kyse:

"Aamu oli nuori ja kirkas, mutta sydämeni oli tyhjä ja elämä oli tuhkaa käsissäni. Ruumiini kivut tuottivat minulle iloa, sillä ne antoivat jonkin tarkoituksen olemassaololleni."

Waltari, Mika: Sinuhe egyptiläinen (WSOY, 2001, s. 143)