Mikä tauti vaivaa koivua, jonka lehdillä on laajoja punaisia alueita? Mikä tämä tauti on? Miten sitä voi torjua? Tarttuuko helposti muihin puihin?

Kysytty

Mikä tauti vaivaa koivua, jonka lehdillä on laajoja punaisia alueita? Mikä tämä tauti on? Miten sitä voi torjua? Tarttuuko helposti muihin puihin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Todennäköisesti aiheuttaja on koivunpunanukkapunkki, joka aiheuttaa koivun lehdille punaista nukkaa (lähde: Uotila, Antti: Metsätuhojen tunnistus ja torjunta).

Internetistä Metlan sivulta löytyy myös hyvä kuvaus kyseisestä taudinaiheuttajasta http://www.metla.fi/metinfo/metsienterveys/lajit_kansi/erlong-n.htm