Otsikko
Mikä Siljalinen laiva on ajanut Turun aamulähtöä keväällä 1992?

Kysytty

Mikä Siljalinen laiva on ajanut Turun aamulähtöä keväällä 1992?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valkeatlaivat-blogista löytyy tietoa ajankohdan Silja Linen Turun laivaliikenteestä runsaan kuvituksen ja aikataulutietojen kera. Lainaus tekstisisällöstä:

Alkutalvesta 1992 Silja uudisti täydellisesti Turun linjalla liikennöivät m/s Svean ja m/s Wellamon, aina nimiä myöten. Alukset olivat matkaveron hiljentämän talven aikana vuorotellen telakalla, jossa niiden kaikki tilat uusittiin. Uusilla värityksillä ja nimillä Silja halusi kertoa uudesta ajasta. Ensimmäisenä telakalla käynyt m/s Wellamo palasi liikenteeseen maaliskuun alussa ja sai nimekseen m/s Silja Festival ja pääsiäisliikenteeseen m/s Svea palasi m/s Silja Karnevalina.

https://valkeatlaivat.blogspot.com/2020/05/siljan-turun-laivat-ms-svea…

1 ääntä

Kommentit

Svenska pensionärsförbundet, God Tid - lehdessä no 1/1992 mainittiin juhlaristelyohjelman yhteydessä että MS Silja Karneval lähti Turun päästä Tukholmaan kl 10 aamulla:

"JUBILEUMSKRYSSNING 25 - 26.8.1992 med m.s. SILJA KARNEVAL från Åbo tili Stockholm.

Tisdag 25.8.92 8.30 Samling och incheckning , Siljaterminalen i Åbo 10.00 Avfärd med ordinarie tur tili Stockholm 10.00 Deltagarna hälsas välkomna ombord - musik - förbundets hälsning (Levi Klåvus & Co.) - presentation av nya Silja Karneval 10.00- Frukost i två omgångar 12.00 Långväga resenärerna äter först 12.00Under resan underhåller våra egna artister utöver båtens eget program 16.00 16.00 Jubileumsmiddag 18.00"