Mikä se runo on, jossa lausutaan "Älä elämää pelkää" jne. ja keneltäköhän se on?

Kysytty

Mikä se runo on, jossa lausutaan "Älä elämää pelkää" jne. ja keneltäköhän se on?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runo "Älä elämää kiellä" on Kaarlo Sarkian kirjoittama. Runo on kuulunut alun perin kokoelmaan "Velka elämälle", mutta se sisältyy esimerkiksi Sarkia-kokoelmaan "Runot". Lisäksi runo löytyy esimerkiksi kokoelmasta "Suuri runokirja - valikoima perinteistä suomalaista runoutta"´.