Mikä runo, mistä kirjasta: ...Aamu koittaa ankea, jano pennun valtaa. Askel ei oo kankea lähestyä rantaa... Herra Leo Leijona oli turhamainen..(jatkossa…

Kysytty

Mikä runo, mistä kirjasta: ...Aamu koittaa ankea, jano pennun valtaa. Askel ei oo kankea lähestyä rantaa...

Herra Leo Leijona oli turhamainen..(jatkossa kerrotaan, miten hän tykkäsi katsella peilikuvaansa vedestä).

Näitä jakeita on toistellut 63-vuotias mieheni usein, mutta ei muista miten runo päättyy.

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti tätä runoa ei löydy. Lastenkirjainstituutin kokoelmista löytyy  Georges Juilletin lasten kuvakirja Leo Leijona, suomeksi julkaistuna vuodelta 1954. Tämä kuvakirja ei ole runomuodossa, eikä siitä löydy kuvailtua tekstinpätkää.