Mikä runo/loru? ...hän on niin pieni... tai jotain muuta hyvin herkkää. Pieni neljän rivin herkkä runo, joka sopisi runoksi vauvan ensipäiviin.

Kysytty

Mikä runo/loru? ...hän on niin pieni... tai jotain muuta hyvin herkkää.
Pieni neljän rivin herkkä runo, joka sopisi runoksi vauvan ensipäiviin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hannele Huovin runo "Kun on oikein pieni" on kolmisäkeinen ja jokaisessa säkessä on neljä riviä. Runo sisältyy seuraaviin teoksiin:
Vauvan vaaka : leikkiloruja ja runoja vauvoille / Hannele Huovi
Vauvan vaaka : Lauluja ja leikkejä vauvaperheille : leikki-ideoita ja nuotit lauluihin / Soili Perkiö ja Hannele Huovi
Suomen lasten runotar

Immi Hellénin runo "Olen pieni" on viisisäkeinen, jokaisessa 4 riviä. Runo on kirjassa Punaposki, kultasuu : runoaarteita / Immi Hellén

Aaro Hellaakoskelta voisi löytyä sopivia runoja, esimerkisi runot "Naurua" ja "Niin pieneksi" teoksesta Runot / Aaro Hellaakoski.

Todettakoon, että Kysy kirjastonhoitajalta -palvelussa on aiemmin kysytty kastetilaisuuksiin sopivia runoja. Vastaus löytyy arkistostamme http://www.kirjastot.fi/fi-FI/tietopalvelu/kysymys.aspx?ID=77482cc6-fbb…