Mikä rock tai r/b-bändi levytti 60-luvulla Sibeliuksen, en osaa sanoa mihin teokseen pohjaavan kappaleen? Sanoissa löytyy ainakin säe, "käytän ilmalaivaa,…

Kysytty

Mikä rock tai r/b-bändi levytti 60-luvulla Sibeliuksen, en osaa sanoa mihin teokseen pohjaavan kappaleen? Sanoissa löytyy ainakin säe, "käytän ilmalaivaa, sulkakynää, teräspojan terässelkää".

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Siteeratun tekstin perusteella etsitty kappale on Eero Koivistoisen Lennosta kii! Sanat ovat Jarkko Laineen. Se ilmestyi alunperin vuonna 1968 Otavan kirjallisena äänilevynä julkaistulla Valtakunta-levyllä. Koivistoisen lisäksi alkuperäislevytyksellä esiintyvät Eero Raittinen, Eero Ojanen, Hasse Walli, Matti Bergström ja Ronnie Österberg. Sittemmin kappaleesta on tehty muitakin levytyksiä.

Tutkimissani lähteissä kappaleen tekijöinä mainitaan ainoastaan Koivistoinen (sävellys, sovitus) ja Laine (sanat). Sibelius-yhteydestä en löytänyt mainintaa.