Mikä on wicca?

Kysytty

Mikä on wicca?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Wicca on pakanallinen luonnonuskonto. Wiccan harjoittajat kutsuvat itseään "wiccoiksi", "noidiksi" tai "wiccanoidiksi".

Lisää wiccasta ja wiccoista saa tietää mm. seuraavista kirjoista:
Mitä wicca on? (toim. Titus Hjelm), 2005.
Cunningham, Scott, Mitä on noituus, 2003.
Cunningham, Scott, Wicca: opas wiccan harjoittajalle, 2002.
West, Kate, Wiccan käsikirja: johdatus wiccan saloihin, 2002.
Reynolds, John Lawrence, Varjojen väki: maailman salaseurojen historia, 2008.

Myös internetistä löytyy tietoa esim. osoitteessa http://www.kirjastot.fi/fi-FI/tietopalvelu/arkisto.aspx
Kirjoita "etsi arkistosta" kohtaan wicca ja hae.