Mikä on väntti-sanan alkuperä ja tarkoitus?

Kysytty

Mikä on väntti-sanan alkuperä ja tarkoitus?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Väntti-sanaa ei löydy suomen kielen sanakirjoista. Se esiintyy ilmeisesti vain sukunimissä Väntti, Vänttilä ja Vänttinen. Pirjo Mikkosen ja Sirkka Paikkalan Sukunimet-kirja kertoo, että nimi on mahdollisesti yhdistettävissä etunimiin Vincentius tai Eventius tai saksalaisperäisiin miehennimiin Wende ja Windo.

6 ääntä

Kommentit

"Juko on sovitettava vänttiin", sanotaan Alastalon salissa. Pakko sen joku kapine on olla.