Mikä on Uudessa-Seelannissa kasvava loiskasvi "Hades flower" (Dactylanthus taylorii) suomeksi?

Kysytty

Mikä on Uudessa-Seelannissa kasvava loiskasvi "Hades flower" (Dactylanthus taylorii) suomeksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti Tampereen kaupunginkirjaston kokoelmista ei löydy hakuteosta tai sanakirjaa, josta löytyisi etsimänne kasvin suomenkielinen nimi.
Kuten Uuden Seelannin Department of Conservation-viraston virallisilla sivuilla
(http://www.doc.govt.nz/Conservation/001~Plants-and-Animals/002~Native-P… ) todetaan, kyseessä on harvinainen kasvi. Samalla sivulla mainitaan myös, että kasvista käytetään myös nimitystä Wood Rose. Millekään näistä hakusanoista ei kokoelmistamme löytynyt vastinetta. Harvinaisuutensa vuoksi kasville ei edes välttämättä ole suomenkielistä nimeä.
Muita jatkohakumahdollisuuksia on mm. Helsingin yliopiston kasvitieteellisen puutarhan kasvitietokanta osoitteessa http://128.214.176.200/FMPro?-db=Kasvitietokanta.FP3&-format=uusi.htm&-…

Puutarhan sähköpostiosoite on hortus-botanicus@helsinki.fi ja osoite
Pl. 44, 00014 Helsingin yliopisto
Puhelin: (09) 191 50041 (toimisto), (09) 1911 (vaihde). Telefax: (09) 191

Toinen mahdollinen tietolähde laajoine kokoelmineen on Helsingin Yliopiston
Viikin tiedekirjasto
Käyntiosoite: Viikinkaari 11 A
Postiosoite:
Viikin tiedekirjasto
PL 62
00014 Helsingin yliopisto
tietopalvelu (09) 191 58028

Faksi (09) 191 58011
Email viikki-lib@helsinki.fi