Mikä on tupakkirulla tuu tuu tupakkirulla - laulussa/runossa?

Kysytty

Mikä on tupakkirulla tuu tuu tupakkirulla - laulussa/runossa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Nykysuomen sanakirjan mukaan tupakkarulla on rulla lehtitupakkaa. On arveltu, että laulussa tupakkirulla tarkoittaa kapaloitua vauvaa. Esimerkiksi kansanmuusikko Sari Kaasinen on pohtinut lehtihaastattelussa (aamuposti 12.2.2016), että tupakkirulla on laulussa alkusoinnun takia, mutta toisaalta kapaloitu vauva voi muistuttaa "sikaripötkylää".

13 ääntä

Kommentit

Edesmenneet, iäkkäät sukulaiset karjalasta käytettiit häistä puheissaan sanaa tupakat ja kihlajaisista tupakkaiset Tupakkarulla on hääyön lemmenperuista syntynyt lapsi