Mikä on 'the things that make me different are the things that make me (me)' -sitaatin oikea käännös suomeksi?

Kysytty

Mikä on 'the things that make me different are the things that make me (me)' -sitaatin oikea käännös suomeksi ja missä teoksessa tämä käännös esiintyy ja kuka tämän sitaatin on kääntänyt suomeksi? Ilmeisesti Nalle Puhista peräisin joko Nalle Puhin tai Nasun sanomana.

Vastaus

Vastattu

Kyseinen sitaatti ei ilmeisesti ole peräisin A. A. Milnen alkuperäisistä Nalle Puh -kirjoista, tai ainakaan en löytänyt sitä niistä. "Pooh Misquoted" -blogin mukaan sitaatti on Disney-elokuvan "Sing a Song with Pooh Bear" (1999) laulusta "The One and Only One", jossa sen esittää Nasu, ks. http://poohmisquoted.weebly.com/ . Laulu on ilmeisesti myöhemmin ilmestynyt myös DVD:llä "Sing Along Songs: Sing a Song with Pooh Bear and Piglet Too" (2003). En onnistunut löytämään tietoa, onko ko. videoita julkaistu suomeksi. Sitaatilla ei ilmeisesti ole mitään virallista käännöstä, ja sen voisi kääntää vaikka "Asiat, jotka tekevät minusta erilaisen, tekevät minusta minut".