Mikä on tarina, jossa paimenpoika huutaa leikillään sutta, mutta kun näin on jo muutaman kerran tapahtunut ja nyt tuleekin susi oikeasti, kukaan ei reagoi…

Kysytty

Mikä on tarina, jossa paimenpoika huutaa leikillään sutta, mutta kun näin on jo muutaman kerran tapahtunut ja nyt tuleekin susi oikeasti, kukaan ei reagoi tähän koska luulevat pojan pilailevan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tarina on alunperin Aisopoksen faabeli eli opettavainen eläintarina Poika ja susi tai Poika joka huusi sutta.

 https://fi.wikipedia.org/wiki/Poika_ja_susi

Satu löytyy esim. kirjasta Hanhiemon satuaarre  ISBN 978-951-0-07699-6.