Mikä on tarina, jossa Aku ja pojat tekevät Roopelle voileipiä (joissa on ainakin sipulia ja etikkaa) ja soittavat banaaninlastaajien laulua, jotta Roope…

Kysytty

Mikä on tarina, jossa Aku ja pojat tekevät Roopelle voileipiä (joissa on ainakin sipulia ja etikkaa) ja soittavat banaaninlastaajien laulua, jotta Roope kertoisi heille tarinoita nuoruuspäivistään?

Muistaakseni tämä oli jossain vanhemmassa taskarissa, jossa oli joka toinen sivu mustavalkoinen. Tämä saattoi myös olla ns. koko taskarin ydinjuoni, jonka ympärille muut varsinaiset tarinat rakentuivat.

Vastaus

Vastattu

Aku Ankan taskukirjojen tarinoista ei löydy hakukonetta, mutta luettelo niistä löytyy Aku Ankan verkkosivuilta. Pääset kansikuvaa klikkaamalla katsomaan kunkin taskukirjan sisällön. Tarinoiden lukeminen on maksullista. Mikäli muistat etsimäsi taskukirjan kansikuvan, löydät todennäköisesti tarinan. Ja ehkäpä joku tämän palstan lukijoista tunnistaa, mistä taskukirjasta on kyse.

Linkki: Aku Ankan taskukirjat https://www.akuankka.fi/taskarit