Mikä on tämän salapoliisikirjan nimi ja tekijän nimi? Kirjassa vuosikymmeniä vanhaa murhaa ratkaisee taiteilija, joka näkee toistuvasti painajaisia…

Kysytty

Mikä on tämän salapoliisikirjan nimi ja tekijän nimi?

Kirjassa vuosikymmeniä vanhaa murhaa ratkaisee taiteilija, joka näkee toistuvasti painajaisia lumisateesta ja titaaninvalkoisesta kissasta joka katoaa lumisateeseen. Taiteilijan poliisina toiminut isä murhattiin lumisateessa taiteilijan ollessa pieni, koska hän oli keksinyt murhan tekotavan. Murhan uhri oli varakas, häijy mies nimeltä Kurt ja murhaaja oli hänen oma morsiamensa Inga/Inge, joka oli murhannut Kurtin koska Kurt oli aiheuttanut Ingan äidin itsemurhan aiheuttamalla tälle potkut myyjän työstään.

Vastaus

Vastattu

Kysymyksessä muisteltu kirja on Jean Bolinderin Kummina kuolema.

https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aateos_8248