Mikä on tämän kirjan nimi? Kertoo valkoisesta tytöstä, joka joutuu uudisasukasajan Amerikassa abanakee-intiaanien vangiksi ja orjaksi mutta lopulta liittyy…

Kysytty

Mikä on tämän kirjan nimi? Kertoo valkoisesta tytöstä, joka joutuu uudisasukasajan Amerikassa abanakee-intiaanien vangiksi ja orjaksi mutta lopulta liittyy heimoon.
Sitä ennen yrittää kuitenkin paeta "Haukka"-nimisen toisen valkoisen orjattaren kanssa mutta pako epäonnistuu koska Haukan mielenterveys järkkyy kesken kaiken. Julkaistu varmaan 1970-luvulla.

Vastaus

Vastattu

Hei,

Tämä on James Houstonin Aavekettu (Ghost fox, suom. 1979 Tammi & Femi).

Saatavissa kirjastoista (ainakin kaukolainana jos ei omassa kokoelmassa ole).