Mikä on tämän kappaleen tyylilaji? https://youtu.be/wqY8N9FuyR8

Kysytty

Mikä on tämän kappaleen tyylilaji? https://youtu.be/wqY8N9FuyR8

Vastaus

Vastattu

Kyseessä on vocaloid-artisti Hatsune Mikun esittämä kappale. Virtuaaliartisti Mikusta lisää tietoa esimerkiksi näistä lähteistä: Hatsune Miku Biography, Songs, & Albums | AllMusic , Hatsune Miku | Vocaloid Wiki | Fandom

Vocaloidista löytyy taustatietoa täältä: VOCALOID - Vocaloid Database (vocadb.net)

YouTube-videon kuvauksen mukaan kappaleen on tehnyt MachigeritaP, josta vielä tarkemmin tietoa täältä: Machigerita-P | Vocaloid Wiki | Fandom

Yksiselitteistä vastausta kappaleen tyylilajiin ei suoraan löydy. Jos ajatellaan tyylilajia artistin näkökulmasta, se on AllMusicin lähteessä määritelty J-Popiksi ja genreiksi Electronic ja Pop/Rock.

Erään vocaloid-tietokannan mukaan kyseisen kappaleen genre on EBM EBM - Vocaloid Database (vocadb.net)

Kappaleen tehneen MachigeritaP:n taas kerrotaan yllä olevan lähteen mukaan olevan tunnettu horror music -tyylistä.