Mikä on tämä lasten kirja? Olen etsinyt sitä epätoivoisesti Googlen kautta netistä jo kauan aikaa, enkä millään löydä. Kirjan nimeä siis haen. Eli tässä tiedot…

Kysytty

Mikä on tämä lasten kirja? Olen etsinyt sitä epätoivoisesti Googlen kautta netistä jo kauan aikaa, enkä millään löydä. Kirjan nimeä siis haen.

Eli tässä tiedot mitä muistan siitä kirjasta:
- Siinä oli SIRKUS
- Se oli vähän sellanen synkkä?
- Siinä oli mies joka teki niitä pulloja missä on laiva sisällä
- Siinä puhuttiin jotain Sveitsistä
- Se päähenkilö oli pieni poika joka ilmeisesti meni sirkusvaunusta toiseen ja
tutustui niihin sirkuksen esiintyjiin?
- Se päähenkilöpoika sai jossain vaiheessa polveensa haavan
- Ne kuvat siinä kirjassa oli siis kai sellasisia aika tummia, ei ollut mitään
kirjavia värejä eikä muuta

Olen siis lukenut kirjaa joskus 90-luvulla.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisiko tämä olla etsimäsi:
- Claire Ochsner, Syntymäpäivävene (1985)

Kuvakirjan päähenkilö on sveitsiläinen Stefan. Hän saa syntymäpäivälahjaksi matkan kaupunkiin. Toiseksi lahjakseen hän valitsee pienen veneen. Kaupunkimatkalla Stefan eksyy äidistään, saa polveensa haavan juostessaan sirkukseen, ja laivakin menee rikki. Häntä auttaa sirkuksen klovni. Kotona tehdään uusi laiva särkyneen tilalle.

Kirjaa on vielä monissa kirjastoissa. Jos sitä ei ole omalla kotipaikkakunnallasi, voit saada sen oman kirjastosi kautta kaukolainaan.