Mikä on sen kappaleen nimi, jonka Tauno Palo ("Tanu Paalu") laulaa Ansa Ikoselle ("Ansa Koskeli") elokuvassa SF-paraati, heidän ollessaan neiti Koskelin äidin…

Kysytty

Mikä on sen kappaleen nimi, jonka Tauno Palo ("Tanu Paalu") laulaa Ansa Ikoselle ("Ansa Koskeli") elokuvassa SF-paraati, heidän ollessaan neiti Koskelin äidin kioskin luona?

Laulun sanat, ne mitä muista menevät suunnilleen näin: "Kaikki, kaikki minulta mennyt on, vain yksi salainen toive pysyy, ja kestää käsissä kohtalon..." ja kertosäe: "Näenhän valoisan taivaan, näenhän kauniin maan. Valost' on vapahdus vaivaan, valolta lohdun saan."

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen kansallisdiskografia Viola, joka on käytettävissä kirjastoissa ja josta voi hakea kappaleen alkusanoilla, kertoo, että kysymäsi laulu on Georg Malmsténin säveltämä ja Reino Rannan sanoittama Näenhän valoisan taivaan. Tauno Palo on levyttänyt laulun. Voit kysyä äänitettä YLE:n äänitearkistosta osoitteesta pekka.gronow@yle.fi.