Mikä on Seinäjoen Nurmon Paukanevalla oleva Mustosen hauta?

Kysytty

Mikä on Seinäjoen Nurmon Paukanevalla oleva Mustosen hauta?

(Taustaa: Seinäjoen Nurmossa on siis laaja neva nimeltään Paukaneva. Sen alueella näkyy esim. Googlen kartassa "Mustosen hauta". Kartan alareunassa lukee "palvontapaikka".)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti tähän kysymykseen ei ole löytynyt vastausta. Olemme kyselleet useilta paikallishistorian tuntijoilta, mutta kukaan ei ole kuullut Mustosen haudasta. Paukanevalla on vuonna 1918 teloitettujen hautapaikka sekä tervahautoja, mutta tämä ei vaikuttaisi liittyvän näistä kumpaankaan.

Saisikohan asiaan selvyyttä, jos kävisi itse paikan päällä katsomassa, mitä karttaan merkityssä paikassa on?