Mikä on se softa jota kirjastonhoitajat käyttää? Olin Helsingissä kirjastossa kesätöissä ja opin käsittelemään varauksia, tekemään kirjastokortteja jne siinä…

Kysytty

Moi, mikä on se softa jota kirjastonhoitajat käyttää? Olin Helsingissä kirjastossa kesätöissä ja opin käsittelemään varauksia, tekemään kirjastokortteja jne siinä tietiokone-ohjelmassa. Laittaisin ansioluetteloon siitä maininnan, mutta en muista sen softan niimeä. APUA.
(Softan nimi alkoi kai s-kirjaimella ja logo oli muistaakseni punainen ja tausta oli harmaa.)
Tietääkö kukaan myöskään korttimaksuja suoritettavan tietokone-ohjelman nimeä? Sinistä ja valkoista oli logossa muistaakseni.

Vastaus

Vastattu

Helmet-kirjastoissa käytettävä ohjelmisto on nimeltään Sierra. Helsingissä on käytössä kassaohjelmisto Ceepos.

https://www.helmet.fi/fi-FI/Info/Asiakkaana_kirjastossa/Julkisuuslain_mukainen_tietojarjestelmas(774)