Mikä on runo suomalaisesta miehestä , jossa sanotaan, että mies ähkyy ja että suomalaisia miehiä ei voi erottaa kuin kuolema ja poliisi

Kysytty

mikä on runo suomalaisesta miehestä , jossa sanotaan, että mies ähkyy ja että suomalaisia miehiä ei voi erottaa kuin kuolema ja poliisi

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runo on Jorma Eton ja nimeltään Suomalainen. Runo on alunperin ilmestynyt Eton kokoelmassa Ajastaikaa vuonna 1964. Se löytyy myös ainakin hänen kokoelmastaan Suomalainen ja muut valitut (1985). Pätkä runosta, aikalaisarvio ja muuta tietoa löytyy kaunokirjallisuuden verkkopalvelu Kirjasammosta:

http://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aateos_42006

2 ääntä

Kommentit

Pitempiä pätkiä löytyy netistä, kun otat tuon kirjasampo.fi:n otteesta pari riviä ja googlaat niillä.