Mikä on ranskalaisen (nuoriso)elokuvan nimi, jonka lopussa nuori mies tekee polttoitsemurhan, kun on joutunut leikkauttamaan pitkät hiuksensa päästäkseen…

Kysytty

Mikä on ranskalaisen (nuoriso)elokuvan nimi, jonka lopussa nuori mies tekee polttoitsemurhan, kun on joutunut leikkauttamaan pitkät hiuksensa päästäkseen töihin tehtaaseen? Elokuva lienee 60-70-luvun taitteessa tehty ja tullut Ylen tv-kanavalta ainakin kerran noin 35 vuotta sitten.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Elokuva on La Coupe à dix francs   ohjaus Philippe Condroyer (1975).

Suomeksi Kymmenen frangin tukanleikkuu, Suomessa esitetty tv- 1. 14.02.1978.

Elokuvan juonesta kerrotaan yhtenevästi kirjasssa French National cinema.

Lähteet: elonet.fi

https://www.elonet.fi/fi/elokuva/197637

French national cinema / Hayward, Susan
London : Routledge, 1993.
ISBN 0-415-05729-9