Mikä on parapähkinä? Minkälainen pähkinä se on vai on onko se joku yhteisnimitys useammasta pähkinästä?

Kysytty

Mikä on parapähkinä? Minkälainen pähkinä se on vai on onko se joku yhteisnimitys
useammasta pähkinästä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Parapähkinä on oma pähkinälajikkeensa. Sen tieteellinen nimi on Bertholletia excelsa, englanniksi Brazil nut. Lisätietoja pähkinästä saa internetin kautta esim. valitsemalla MetaCrawler- hakupalvelun (www.metacrawler.com) hakemalla sanalla Bertholletia. Tuloksena ainakin sivu http://rain-tree.com/brazilnu.htm