Mikä on on Riastrad? Tykkään taruista mut englantini on siinä ja siinä.

Kysytty

Mikä on on Riastrad? Tykkään taruista mut englantini on siinä ja siinä.

Vastaus

Vastattu

Ríastrad on eräänlainen kiihko- tai raivotila, johon Irlannin kelttiläisen mytologian sankari Cuchulainn menee taistelussa. Sana tarkoittaa vääristymistä ja Cuchulainn muuttuukin tilassa hirviöksi, joka ei kykene erottamaan ystävää vihollisesta.