Mikä on Nuuskamuikkusen, Muumipeikon, Niiskuneidin, Pikku Myyn ja Nipsun ikäjärjestys?

Kysytty

Mikä on Nuuskamuikkusen, Muumipeikon, Niiskuneidin, Pikku Myyn ja Nipsun ikäjärjestys?

Vastaus

Vastattu

Tove Janssonin muumikirjojen hahmojen ikiä ei kerrota. Kaikki lienevät melko nuoria, mutta ikäjärjestystä voi vain arvailla.

7 ääntä

Kommentit

Pikku-Myy on vanhin, koska hänen mainitaan syntyneen jo ennen kuin Muumipappa tapasi Mamman. Nipsu "adoptoitiin" ensimmäisessä muumikirjassa Muumit ja suuri tuhotulva, ja varsinkin alussa hän käyttäytyi paljon Muumipeikkoa lapsellisemmin. Nuuskamuikkusesta ja Niiskuneidistä ei ole vihjeitä. Molemmat esiintyivät ensimmäistä kertaa kirjassa Muumipeikko ja pyrstötähti. Käytöksen perusteella Nuuskamuikkunen vaikuttaa muita vanhemmalta, ja hänen vanhempansa rakastuivat samoihin aikoihin kuin Pikku-Myy syntyi.