Mikä on laulun nimi tai miten se alkaa? Laulussa on säe: "Näkemiin nyt, pikku Tellervo, eron hetki jälleen on". Se on kuulemani mukaan marssilaulu, mutta en…

Kysytty

Mikä on laulun nimi tai miten se alkaa? Laulussa on säe:
"Näkemiin nyt, pikku Tellervo, eron hetki jälleen on". Se on kuulemani mukaan marssilaulu, mutta en silläkään nimellä löydä sitä mistään.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Hans Carsten säveltämä laulu "Lebe wohl du kleine monica", joka on levytetty suomeksi nimellä "Tellervo". Laulu tunnetaan myös nimillä "Pikku Tellervo" ja "Näkemiin nyt, pikku Tellervo".

Laulun nuotit ja sanat löytyvät mm. seuraavista nuottikirjoista:

"Sun kanssas Liisa pien : Laulumuistoja sotavuosilta" (Fazer Musiikki, 1994)
"Sota-ajan lauluja" (Fazer Musiikki, 1989)
"Iloisen laulajan kirja" (WSOY, 1975)

Laulun ovat levyttäneet mm. Georg Malmsten ja Tapio Rautavaara.