Mikä on lastenlaulun nimi, jossa lauletaan "rupirupi rumpsis, kun sä kuulet äänen"? Muistan kuulleeni joskus omassa lapsuudessani tämän radion…

Kysytty

Hei, mikä on lastenlaulun nimi, jossa lauletaan "rupirupi rumpsis, kun sä kuulet äänen"? Muistan kuulleeni joskus omassa lapsuudessani tämän radion puhelintoivekonsertissa, mutta nimi ei ole jäänyt mieleen. En löydä googlettamalla. Laulu kertoo pierusta. Oma lapsi tahtoisi kuulla laulun. En löydä youtubesta enkä spotifysta noilla tiedoilla. Mistä voisin löytää laulun kuunneltavaksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laulu on nimeltään "Ruti-ruti-rumpsis-pum" ja sen esittää muumimusiikistaankin tunnettu Benny Törnroos. Se on lastenlevyllä "Fixu vekotin", sekä ainakin lastenmusiikikokoelmalevyillä "Lastenlauluklassikot" ja "Tenavamusaa: Suomi huiput: 20 hittiä". Löytyy kyllä myös Youtubesta ja Spotifysta. Hauskoja kuunteluhetkiä!

2 ääntä

Kommentit

Heh, muistan myös omasta lapsuudesta tämän ja soitin 5v lapselleni joka ihastui kappaleeseen myös. Pieruhuumori toimii kaiken ikäisillä.. Löysin myös lyriikat jotta voi laulaa mukana! :D https://lastenlaulu.fi/ruti-ruti-rumpsis-pum-sanat/