Mikä on kansallisbibliografian sähköosoite?

Kysytty

Mikä on kansallisbibliografian sähköosoite?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Fennican, kansallisbibliografian, osoite on http://fennica.linneanet.fi

2 ääntä

Kommentit

Tarkasti ottaen sähköosoite on eri asia kuin sähköpostiosoite. Käsittääkseni sähköosoitteilla tarkoitetaan ennen sähköpostin aikakautta käytettyjä, mm. yritysten, järjestöjen ja viranomaisten kaukokirjoitin-yhteyksien osoitteita. Niitä esiintyi ainakin 1980-luvulle asti kirjelomakkeilla, esitteillä ja käyntikorteilla. Viimeksi niitä lienee kutsuttu kaukokirjoitin-osoitteiksi (telepgraph / teletype address). Esim. yksi Oy Nokia Ab:n kaukokirjoitin-osoitteista oli gummi.sf (Suomen Gummitehdas Oy:ltä Nokiaan peritty). Huomautan tästä asiasta, koska Kansallisbibliografiassa ollaan tekemisissä yli vuotta vanhojen asioiden kanssa - kaukokirjoituksenkin ikä on samaa suuruusluokkaa.

Pieni täydennys kommenttini alkuun:
Tarkasti ottaen sähköosoite on eri asia kuin Internet-osoite tai sähköpostiosoite. Käsittääkseni sähköosoitteilla tarkoitetaan ennen Internetin ja sähköpostin aikakautta käytettyjä, ...