Mikä on HUUTTI???

Kysytty

Mikä on HUUTTI???

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Huutti-sanaa ei löydy suomen kielen sanakirjoista, ei etymologisista eikä murresanakirjoistakaan. Sivistyssanakirjassa sitä ei myöskään mainita. Kyseessä lienee jonkinlainen uudissana, keksitty lyhennelmä sanalle huutokauppa, josta käytetään myös lyhennystä "huutis". - Erisnimenäkin huutti-sanaa on käytetty jossain yhteydessä.

12 ääntä

Kommentit

Onkohan tässä kyse merkityksestä "tietää huutia" eli hävetä?
Viittaan Sven Tuuvaan, jonka isä tokaisi sotamieheksi tahtovalle pojalleen:
He, tiedä huutia!