Mikä on hihhulin lisäksi toinen suomen kielen sana, jossa on kaksi h-kirjainta peräkkäin? Kuulemma Arto Nyberg on joskus luvannut tarjota kahvin ja viinerin…

Kysytty

Mikä on hihhulin lisäksi toinen suomen kielen sana, jossa on kaksi h-kirjainta peräkkäin? Kuulemma Arto Nyberg on joskus luvannut tarjota kahvin ja viinerin sille, joka keksii sen. Esim. hohhoijaa, ohhoh ja ohhoijaa eivät käy.

Vastaus

Vastattu

Kielitoimiston sanakirjasta ei löydy hihhuli-sanan lisäksi toista suomen kielen sanaa, jossa on keskellä kaksi h-kirjainta.

https://www.kielitoimistonsanakirja.fi/#/

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Tarkoitetaanko tässä suomen sanalla siis sanaa, joka ei ole lainasana? Yksi lainasana kahdella peräkkäisellä h:lla ainakin on wahhabismi.

Niin, hihhuli-alkuisia sanoja löytyy sanakirjasta kaksi ja wahhabi-alkuisia neljä, siis yhteensä sanakirjasta löytyy kuusi sanaa joissa on hh, vaikka ohhoh yms. jätetäänkin laskuista.