Mikä on Heikin ja Kaijan tunnusmusiikkina soiva kappale? Joku puhallinkvintetto?

Kysytty

Mikä on Heikin ja Kaijan tunnusmusiikkina soiva kappale? Joku puhallinkvintetto?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yle Arkistosta löytyi tieto, että Heikki ja Kaija –sarjassa on kaksikin tunnussävelmää. Duurista molliksi muuttuvan, ilmeisesti juuri tuo puhallinkvintetoksi kuvailemasi  kappale on Leonid Bashmakovin säveltämä. Toinen, iloisempi kappale on Juhani Raiskisen sävellys.

Yle Arkistosta arveltiin, että kappaleet on sävelletty kyseistä sarjaa varten. Kappaleista ei löytynyt mitään tarkempia tietoja, esimerkiksi nimeä tai opusnumeroa.