Mikä on edesmenneen runoilija Per-Hakon Påwalsin nimen oikea kirjoitusasu?

Kysytty

Mikä on edesmenneen runoilija Per-Hakon Påwalsin nimen oikea kirjoitusasu? Oliko hänen toinen etunimensä Vilhelm vai Wilhelm? Suomen- ja ruotsinkieliset Wikipediat ovat tässä ristiriidassa.

Vastaus

Vastattu

Uppslagsverket Finland -verkkotietokanta, jota suomenkielinen Wikipedia-artikkelikin käyttää lähteenään, antaa Per-Hakon Påwalsin toiseksi etunimeksi Wilhelm. Ehkäpä artikkeliin itseensä on siis lipsahtanut kirjoitusvirhe.

0 ääntä

Kommentit

Han hette officiellt Per Hakon Vilhelm Påwals. Själv använde han Per-Hakon med bindestreck.