Mikä on draugen?

Kysytty

Mikä on draugen?

Vastaus

Vastattu

Draugen (tai yksikössä draugr, draug) on skandinaavisessa mytologiassa esiintyvä elävä kuollut. Ne ovat kammottavan näköisiä ja pahansuopia olioita, jotka asuvat haudoissa.

Draugen voi tarkoittaa myös muita asioita. Norjanmerellä on Draugenfeltet-niminen öljykenttä. Erään norjalaisen videopelin nimi on Draugen (https://www.redthreadgames.com/draugen). Black metal -yhtye Dark Funeralin entisen rumpalin Joel Anderssonin taiteilijanimi oli Draugen. On myös olemassa Draugr-niminen eksoplaneetta (PSR B1257+12 b).

0 ääntä

Kommentit

Myös Elder Scrolls -pelisarjan osassa Skyrim muinaisia hautakammioita asuttavat draug -nimiset elävät kuolleet.