Mikä olisi teos joka käsittelisi Kaakkois-Aasian maiden taloutta ja kehitystä laajemmin, varsinkin Malesiaa koskien? Mitä se on ollut ennen, mitkä maat ovat…

Kysytty

Mikä olisi teos joka käsittelisi Kaakkois-Aasian maiden taloutta ja kehitystä laajemmin, varsinkin Malesiaa koskien? Mitä se on ollut ennen, mitkä maat ovat tuoneet tekniikkaa ja osaamista, mikä on tilanne nyt ja mihin ollaan tulevaisuudessa menossa. Teos joka kertoisi tarkemmin ja syvällisemmin Malesian ja muiden Kaakkois-Aasian maiden talouteen liittyvistä asioista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Eduskunnan kirjaston Selma-kokoelmatietokannasta http://selma.linneanet.fi/cgi-bin/Pwebrecon.cgi?LANGUAGE=Finnish&DB=loc… voi hakea kirjallisuutta aiheesta. Hakutyyppi asiasana (selaus) ja hakusanoina talouselämä Aasia tuottaa 66 viitettä ja hakutyyppi asiasana (selaus) hakusanoina talouselämä Malesia tuottaa 13 viitettä.

Nykytilannetta kuvaavia kirjoja Eduskunnan kirjaston kokoelmissa ovat esim.

1) Democracy, governance, and economic performance : East and Southeast Asia / edited by Ian Marsh, Jean Blondel and Takashi Inoguchi
Julkaistu: Tokyo New York (N.Y.) : United Nations University Press, cop. 1999
Ulkoasu: xiv, 371 s.
Sarja: (The changing nature of democracy)
ISBN: 92-808-1039-1

2) Capitalizing on globalization / Barry Eichengreen
Julkaistu: Manila : Asian Development Bank, 2002
Ulkoasu: 65 s.
Sarja: (ERD working paper, ISSN 1655-5252 ; no. 1)

3) Malaysia 2001 / World Trade Organization
Julkaistu: Geneva : WTO, 2002
Ulkoasu: xxi, 219 s.
Sarja: (Trade policy review, ISSN 1014-7411)