Mikä olisi oikea englanninkielinen käännös teatterialan ammattitutkinnolle?

Kysytty

Mikä olisi oikea englanninkielinen käännös teatterialan ammattitutkinnolle?

Vastaus

Vastattu

Käännösohjelmat tarjoavat koulutuksen nimelle muototoa: University of Applied Sciences theater education.

Koulutusohjelmista voi valmistua joko Master's Degree ohjelmista tai Bachelor's Degree ohjelmista.

https://www.tinfo.fi/en/Theatre_Education

Käänökseksi voisi tulla myös: Professional Qualification in Theater tai pelkästään Qualification in Theater.

Yksiselitteistä nimitystä ei siis ole. Kenties nimityksen voi tarkistaa koulutusta tarjoavalta taholta?