Mikä olisi hyvä kirja (päiväkodissa käsiteltäväksi) n.5-vuotiaalle lapselle, jonka perheessä on ollut perheväkivaltaa?

Kysytty

Hei! Mikä olisi hyvä kirja (päiväkodissa käsiteltäväksi) n.5-vuotiaalle lapselle, jonka perheessä on ollut perheväkivaltaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kovin paljoa materiaalia en aiheesta löytänyt. V. 2000 ilmestyi Lasten keskuksen kustatamana Tiina Holmbergin kirja Lapset ja perheväkivalta. Se toimii työvälineenä Saara Laihon kuvakirjaan Urhea Pikku-Nalle. Samalta kustantajalta on ilmestynyt myös Kathryn Whiten kirja Hyvä päivä, paha päivä, jossa käsitellään asiaa mäyräperheessä.