Mikä olisi harjunpää väkivallan virkamies kirjan teema ?

Kysytty

Mikä olisi harjunpää väkivallan virkamies kirjan teema ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Väkivallan virkamies on Matti Yrjänä Joensuun esikoisteos. Harjunpää esiintyy tässä romaanissa ensimmäistä kertaa. Teemana on henkirikokset, väkivalta ja poliisityön realistinen kuvaus.

Netissä kirjaa kuvataan näin: "Joka kerta yöpäivystyksen alkaessa Helsingin rikospoliisin väkivaltatoimiston vanhempi konstaapeli Timo Harjunpää tuntee pelon kipristävän vatsaansa. Tällä kertaa hän saa aamuyöstä ikävän hälytyksen: Lehdenkantaja epäilee, että eräässä asunnossa on ruumis. Levyseppä Konttinen, viinaan ja naisiin menevä yksineläjä, on lojunut asunnossaan päiväkausia kuolleeksi hakattuna, naapurien ja omaisten tietämättä." www.luekirja.fi

5 ääntä

Kommentit

KUMMA ETTEI TÄTÄ OLE FILMATTU..... ITSE PIDÄN ENEMMÄN 1980-L HARJUNPÄISTÄ AJANJAKSOLTA 1981-1987