Otsikko
Mikä oli ulkomainen ohjelma tai sarja televisiossa, jossa oli vieraana jonkin erikoisen kyvyn omaavia ihmisiä. Esim. maailman nopein revolverilla ampuja, joka…

Kysytty

Mikä oli ulkomainen ohjelma tai sarja televisiossa, jossa oli vieraana jonkin erikoisen kyvyn omaavia ihmisiä.
Esim. maailman nopein revolverilla ampuja, joka ampui ilmapalloja niin nopeasti, ettei kuulunut kuin yksi laukaus. Oli myös henkilö joka pystyi "ennustamaan" mitä aiot sanoa ja puhui samaan aikaan samat asiat kuin puhuja. Samoin vieraana oli henkilö, joka pystyi matkimaan erilaisia "tehosteääniä", esim. pallon pyörimistä lattialla tai miten se törmää seinään tai vierii portaita alas.Lisäksi esiintyi maailman nopein päässälaskija, joka pystyi laskemaan neliöjuuria tai muita matemaattisia laskutoimituksia päässään nopeammin kuin taskulaskin yms. Tämä ohjelma tai ohjelmasarja tuli tv:stä joskus 70-80 luvulla enenkuin väritelevisiot olivat vielä yleistyneet Suomessa, joten en tiedä oliko alunperin mustavalkoinen vaiko väreissä. Todennäköisesti kuitenkin joku amerikkalainen ohjelma. Onko mitään käsitystä mistä ohjelmasta oli kysymys?

Vastaus

Vastattu

Voisiko kyseessä olla suosittu brittiläinen ennätyksiä esitellyt tv-sarja "Record Breakers", jota esitettiin Briteissä vuodesta 1972 vuoteen 2001 asti. Sarjaa on saatettu suuren suosionsa vuoksi esittää Suomen televisiossa jo 70-luvulla, mutta varmaa tietoa en löytänyt asiasta:
https://en.wikipedia.org/wiki/Record_Breakers

Ehkä joku kysymyksen lukijoista muistaa paremmin? Tiedon voi kirjoittaa kommenttina tämän vastauksen perään.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Voisi the Paul Daniels Magic Show, jota esitettiin Suomessakin. Ohjelmassa ilmapalloja on ampunut maailman nopeimmaksi mainittu Bob Munden. Munden noin 20 minuutin kohdalla: https://youtu.be/GqbH0LtcfpY

Kiitos vastauksesta ja kommentoijalle myös. Paul Daniels shown muistan, mutta tuo etsimäni on jotain vanhempaa, vaikka olikin aikalailla samanlainen formaatti. Myös Record Breakers on formaatiltaan samanlainen. Kumpikaan ei noista kuitenkaan ole etsimäni. Luulen, että kyse on jostain vielä vanhemmasta sarjasta, ehkä hieman ennen 70-lukua tai vuosikymmenen vaihteessa. Muistan tuosta ampujasta senverran, että hänellä oli reiden sivussa nahkasuoja, jota perusteltiin sillä, että revolverin liekki ei polttaisi kun ampui "lonkalta". Ampui kaksi ilmapalloa, jotka olivat ehkä metrin päässä toisistaan siten, että laukauksia ei pystynyt erottamaan.