Otsikko
Mikä merkitys Minna Canthin teoksella Anna Liisa on suomalaiselle kirjallisuudelle?

Kysytty

Mikä merkitys Minna Canthin teoksella Anna Liisa on suomalaiselle kirjallisuudelle?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Minna Canth oli realistisen tyylisuunnan kirjailija, joka teoksissaan otti kantaa mm. naisasiaan ja moraalikysymyksiin. Näytelmää Anna Liisa käsitellään ainakin Kirsti Mäkisen kirjassa Ajattelen kynälläni. Muita Minna Canthia käsitteleviä kirjoja ovat mm. Reetta Niemisen Minna Canth: kirjailija ja kauppias, Kirsti Mäkisen ja Tuula Uusi-Hallilan Minna Canth: taiteilija ja taistelija ja Liisi Huhtalan toimittama Monisärmäinen Minna Canth: kirjoituksia hänestä ja hänen tuotannostaan.