Mikä mahtoi olla nimeltään lasten/nuorten kirjasarja: kertoi suurkaupungissa (New Yorkissa?)Yhdysvalloissa asuvasta tytöstä? Luin tuon sarjan kirjoja 1990…

Kysytty

Mikä mahtoi olla nimeltään lasten/nuorten kirjasarja: kertoi suurkaupungissa (New Yorkissa?)Yhdysvalloissa asuvasta tytöstä? Luin tuon sarjan kirjoja 1990-luvun puolivälissä lasten kanssa. Kirjoissa kerrottiin elämästä suukaupungissa. Tyttäret sanoivat silloin, että muuttavat ulkomaille - ja niin muuttivatkin.
Nyt minua pyydettiin täyttämään lapsuusmuistokirjaa, ja haluaisin muistoihin mukaan myös kirjat. Tämän kirjasarjan nimeä en muista.

Vastaus

Vastattu

Kyseeseen voisi tulla esimerkiksi Lois Lowryn Anastasia-sarja, jota julkaistiin suomeksi viisi osaa vuosina 1987-92.