Mikä mahtoi olla 80-luvulla(?) tv:ssä esitetty suomalainen (lyhyt-?)elokuva, jossa perhe oli siirtynyt johonkin suljettuun tilaan (väestönsuoja?) jonkin…

Kysytty

Mikä mahtoi olla 80-luvulla(?) tv:ssä esitetty suomalainen (lyhyt-?)elokuva, jossa perhe oli siirtynyt johonkin suljettuun tilaan (väestönsuoja?) jonkin katastrofin seurauksena (ydinlaskeuma?). Tilassa ei muistaakseni ollut isän, äidin ja parin lapsen lisäksi muita.
Muistan elokuvasta kohtauksen, jossa perheen isä edellytti/komensi, että kaikki kokoontuvat tv:n ääreen iltauutisen aikaan.
Uutisia tai mitään muutakaan ei tv:stä lähetetty, mutta isä oli nuhoittanut viimeiset uutislähetykset videokasetille
ja tätä samaa, tallennettua uutislähetystä sitten katsottiin aina samaan aikaan illasta.
Olin aika pieni, kun tämän näytelmän näin ja muistikuvat ovat tästä kovin hatarat :)

Vastaus

Vastattu

Olisikohan kyseessä ehkä TV1:ssä vuonna 1983 esitetty Veli-Matti Saikkosen ohjaama Maailman viimeinen perhe?

https://elonet.finna.fi/Record/kavi.elonet_elokuva_1430354