Mikä mahtaisi olla keramiikkataitelijan signeerauksen takana: 29 HM Käsiala on vahva, numero ja kirjaimet selkeitä voimakkaita tikkukirjaimia. Ämmän…

Kysytty

Mikä mahtaisi olla keramiikkataitelijan signeerauksen takana:

29 HM Käsiala on vahva, numero ja kirjaimet selkeitä voimakkaita tikkukirjaimia. Ämmän oikeanpuoleinen suora viiva vedetty tietoisesti vähän pitemmäksi ja se tekee loivan "kiekuran" oikealle.

Esine on epäsymmetrinen kannumainen, kaunis okrankeltainen väri, muottomaailma viittaa 1930 luvulle.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Antiikkikauppiaan blogista löytyy luetteloa Arabian taideosaston taiteilijoista ja heidän signeerauksiaan. Yhtään HM-nimikirjaimista ei ole joukossa. Tosin, jos esineessä ei ole myöskään Arabian logoa, se tuskin Arabian tuotantoa onkaan.

Kupittaan saven suunnittelijoita on myös listattu. Kahdella heistä on oikeat nimikirjaimet: Maria Hiillosto ja Helena Mäkinen. Kupittaan saven leima kuitenkin ilmeisesti esineestäsi puuttuu.

Wikipedia-artikkeliin on koottu suomalaisia keramiikkataiteilijoita: heistä kenelläkään ei ole oikeita nimikirjaimia.

Alla linkit luetteloihin:

https://antiikkia.wordpress.com/2010/02/04/arabian-taiteilijoiden-signe…

http://www.laatutavara.com/?page=esittely_kupittaa

https://fi.wikipedia.org/wiki/Luokka:Suomalaiset_keramiikkataiteilijat

Esine voi olla ulkomailla tehty tai esim. opiskelijan harjoitustyö.

Monilla osto- ja myyntiikkeillä sekä antiikkiliikkeillä on arviointipalveluja, joista voisi löytyä asiantuntijoita tunnistamaan esineesi tekijä.

5 ääntä

Kommentit

haluasin tietää kuka on arabian maljakon maalannut kun signeeraus on kultaisilla kirjaimilla kijoitettu M.S.63 tai H.S.63