Mikä mahtaa olla todistetusti suurin ikäero saman äidin synnyttämillä lapsilla? Entä mikä on todistetusti maailman suurin ikäero saman isän siittämillä…

Kysytty

Mikä mahtaa olla todistetusti suurin ikäero saman äidin synnyttämillä lapsilla? Entä mikä on todistetusti maailman suurin ikäero saman isän siittämillä lapsilla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

”Guinness suuri ennätyskirja. 2002” (Helsinki Media, 2001) kertoo sivulla 17, että saman äidin synnyttämien lasten välinen suurin ikäero olisi 41 vuotta. Äiti on brittiläinen Elizabeth Ann Buttle, joka synnytti tyttären vuonna 1956 ja pojan 20.11.1997, kun oli 60-vuotias.

Saman isän siittämistä sisaruksista en löytänyt tietoa tutkimistani kirjoista. ”Guinness world records 2013” (Sanoma Magazines Finland, 2012) mainitsee vanhimmaksi isäksi 92-vuotiaan australialaisen Les Colleyn, mutta hänen muiden lastensa syntymäajankohtia ei kerrota. Muutenkaan miesten kohdalla ei voitane olla aina kovinkaan varmoja, onko miehen lapseksi merkitty todella myös miehen siittämä.